El màrqueting, sobre tot el vessant digital, està en un procés d’actualització constant
L’ona expansiva del Màrqueting és un fenomen ben visible dins les empreses. La visió omnicomprensiva del professional del màrqueting, la seva capacitat per entendre totes les parts de l’organització com a part d’un pla global és, cada cop, més apreciada. I encara més en un món com l’actual, on el context digital ha fet que tots els elements de l’empresa participin del seu relat públic.
Si el màrqueting és un aspecte estratègic dins de l’organització, és vital que el professional sigui una persona capaç de respondre al repte, per formació, actitud i aptitud. Poques activitats com el màrqueting aporten una visió tan omnicomprensiva del conjunt de valors d’una organització, i la persona que s’hi dediqui ha de presentar un perfil d’acord amb aquesta diversitat d’enfocaments. Quines qualitats personals s’han de tenir per poder atendre a aquesta visió de 360°?
Cal tenir facilitat per comprendre la funció social de l’empresa, l’anàlisi de problemes, el seu diagnòstic i la proposta de solucions, capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i abstracció, creativitat, facilitat d’expressió, sociabilitat, amb una àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.
Sentir passió pel que es fa; com més passió, més productivitat i millors resultats. Tenir la capacitat de veure més enllà, crear somnis, il·lusionar i emocionar.
Saber escoltar la gent del voltant i, sobretot, la gent de fora. Escoltar clients, col·laboradors, etc. és una bona manera per comprendre el mercat i conèixer les seves necessitats.
El màrqueting, i més amb el vessant digital, està en un procés d’actualització constant i, per estar al corrent de les novetats i no quedar-se obsolet, la formació és fonamental. S’ha de mirar de diferenciar-se tant com es pugui. Sempre amb ganes d’aprendre coses noves, nous mitjans, tecnologies i suports. Això requereix moltes més hores de treball, però val la pena. La marca personal és molt important.
A més, cal tenir un perfil financer, pendent del ROI i del valor de negoci de la seva cartera de productes.
I ser capaç de sortir de la zona de confort i pensar diàriament què es pot fer per superar les expectatives dels clients i com poder sorprendre’ls. I descobrir noves vies de comercialització, explorar nous mons i, per descomptat, utilitzar la creativitat en tota la seva amplitud i àrees.