Barcelona punt de trobada d’inversors i emprenedors

El passat 12 de Novembre es va dur a terme a Barcelona L’Angel Capital Expo, una trobada entre emprenedors i inversors amb uns mateixos objectius comúns: la recerca de noves oportunitats de negoci. A més a més, aquesta convenció va permetre a les start-up buscar inversors estrangers i també es van dur a terme diverses conferències i taules rodones sobre els diferents aspectes relacionats amb la posada en marxa i l’expansió de negocis de les empreses.

Actualment la paraula emprendedoria és una paraula que està de moda; s’ha convertit en un dels agents econòmics punters a la ciutat de Barcelona. Keiretsu Forum ho entén així, la xarxa d’inversors privats més gran del món, que ha decidit organitzar a la capital catalana aquest congrés de l’Angel Capital Expo, la trobada entre inversors i emprendeors amb l’objectiu de crear noves oportunitats de negoci.

Barcelona doncs, es va convertir en la primera ciutat europea on va tenir lloc aquest esdeveniment, fet que la qualifica com a ciutat amb “una oportunitat per ensenyar el talent de casa, reforçar un entorn econòmic dinàmic i generador d’oportunitats, i marcar el camí cap a una Barcelona encara més oberta i amb vocació global”.

El fet que aquesta asociació escollís la Ciutat Comtal per a la trobada no va ser una casualitat; Espanya, al costat de Turquia i Rússia és un dels països on l’esperit emprenedor és punter a més a més que és un dels llocs on es generen més empreses emprenedores. “Volem veure créixer aquestes emprses, però també les convidem  a anar arreu del món, les podem ajudar en l’àmbit de la distribució. No només els donem capital, sinó també recursos per créixer i, puntualment, vendre’s”, segons Randy Williams, fundador i conseller delegat de Keiretsu Forum.

Des de l’exterior, aquesta trobada es va desenvolupar en dues jornades: una primera a Barcelona Activa, i una segona a la seu del Disseny Hub (que representa l’oportunitat per a emprenedors i empresaris de donar a conèixer als anomenats business angels internacionals – americans, europeus, xinesos…- els seus projectes de nova creació i en etapa d’expansió). Alhora, però, també els permet obtenir una imatge externa i global gràcies a la visió d’aquests inversors, que permet millorar l’evolució dels seus negocis.

Sergi Sans, director general i fundador de Kalingu, comentava que aquestes visions externes “fan un matching suficient per tener un feedback des de diferents punts del món sobre el teu projecte. I potser descobreixes que hi ha mercats estrangers que poden estar interessats en el teu producte perquè hi ha una necessitat concreta”.

Per als inversors, aquesta trobada també els va permetre destriar amb molt més criteri abans de decidir-se a apostar per un projecte o un altre. Per Jordi Priu, fundador de 101 Startups “hi ha pocs recursos, així que cal triar bé les empreses on s’inverteix. Arran de la crisi, molta gent es llança a la fein autònoma, i això fa que hi hagi projectes bons, però també altres que no són atractius per invertir-hi”.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *